3rd International Young Researchers' Conference on Translation and Interpreting

III Congreso Internacional de Jóvenes Investigadores en Traducción e Interpretación

The conference

The University of Alcalá holds the third edition of the International Conference of Young Researchers in Translation and Interpreting in the city of Alcalá de Henares on October 4th and 5th 2018. Following the success of previous editions, CIJITI 2018 welcomes novice researchers in the field of Translation and Interpreting to present their latest research progress. The Conference is organized by the Department of Modern Philology and the FITISPos Research Group of the University of Alcalá, and it will provide a forum for dialogue in which participants will be able to discuss different approaches around the latest trends in Translation and Interpreting studies.

INVITED KEYNOTE SPEAKERS

Lucja Biel (University of Warsaw)

Laura Cruz García (University of Las Palmas de Gran Canaria)

El congreso

El Congreso Internacional de Jóvenes Investigadores en Traducción e Interpretación celebra su tercera edición en la ciudad de Alcalá de Henares los días 4 y 5 de octubre de 2018. Continuando la estela marcada por los anteriores encuentros, el CIJITI 2018 brinda la oportunidad a jóvenes investigadores en el campo de la Traducción y la Interpretación de presentar sus últimos avances en las líneas de investigación que están desarrollando. Auspiciado por el Departamento de Filología Moderna y el Grupo de Investigación FITISPos de la Universidad de Alcalá, el Congreso se afianza con esta nueva convocatoria como lugar de encuentro internacional en el que poder compartir y debatir diversos enfoques en torno a las últimas corrientes en la Traducción y la Interpretación.

CONFERENCIANTES PLENARIOS INVITADOS

Lucja Biel (Universidad de Varsovia)

Laura Cruz García (Universidad de Las Palmas de Gran Canaria)

Grupo FITISPos-UAH